Unlimited Free Shipping Shopee -> Claim Disini
Kemaskini Bantuan Khas Covid-19 Secara Atas Talian Atau Manual
Anda boleh mengemaskini maklumat akaun bank yang berstatus Gagal Kredit & Tiada Maklumat Akaun Bank bagi memudahkan bayararan fasa seterusnya.
Bilakah Tarikh Kemaskini Dibenarkan?
-
- Tarikh dibuka: 7 Oktober 2021
- Tarikh akhir: 21 Oktober 2021
Semakan Status BKC (Bantuan Khas COVID-19)
Sila semak dahulu status BKC untuk memastikan samaada maklumat akaun anda telah lengkap atau perlu dikemaskini kerana Gagal Kredit / Tiada Maklumat Akaun.
Semakan BKC boleh dibuat dengan langkah berikut:
- Sila layari Portal BKC melalui pautan https://bkc.hasil.gov.my.
- Klik Log Masuk atau Semakan Status
- Masukkan Nombor MyKad
- Pengesahan Kata Kunci Keselamatan
- Masukkan Kata Laluan
- Maklumat yang akan dipaparkan
- Status Permohonan
- Amaun Keseluruhan Diterima
- Maklumat Pembayaran
- Paparan Borang
Bagaimanakah Cara Kemaskini Maklumat Akaun Bank BKC?
Cara membuat kemaskini adalah seperti berikut:
- Buka laman web https://bkc.hasil.gov.my/
- Tekan butang Log Masuk
- Isikan nombor IC dan kata laluan yang telah didaftarkan
- Tekan butang Kemaskini Maklumat Akaun Bank untuk membuat kemaskini maklumat akaun bank anda
Bagaimana Pula Cara Kemaskini Maklumat Wakil BKC
Pengemaskinian maklumat wakil boleh dibuat di Cawangan LHDNM secara janji temu.
- Sila ke laman web https://bkc.hasil.gov.my/
- Boleh tekan butang Log Masuk
- Isikan nombor IC dan kata laluan yang telah didaftarkan
- Tekan butang Kemaskini Maklumat Wakil untuk membuat kemaskini maklumat akaun bank anda
Maklumat Lanjut
Sebarang maklumat lanjut:
-
- Hubungi talian Hotline Bantuan Khas Kerajaan (BKK) 1-800-88-2747
- Sila ke Cawangan LHDNM yang berhampiran untuk set semula akaun BKC.
Atau
*Sumber: FAQ BKC