Kemaskini Maklumat Penerima BKC Sebelum Bayaran Fasa Seterusnya | Tempoh 7 Sehingga 21 Oktober 2021

Unlimited Free Shipping Shopee -> Claim Disini

Kemaskini Bantuan Khas Covid-19 Secara Atas Talian Atau Manual

Anda boleh mengemaskini maklumat akaun bank yang berstatus Gagal Kredit & Tiada Maklumat Akaun Bank bagi memudahkan bayararan fasa seterusnya.

Bilakah Tarikh Kemaskini Dibenarkan?

    • Tarikh dibuka: 7 Oktober 2021
    • Tarikh akhir: 21 Oktober 2021

Semakan Status BKC (Bantuan Khas COVID-19)

Sila semak dahulu status BKC untuk memastikan samaada maklumat akaun anda telah lengkap atau perlu dikemaskini kerana Gagal Kredit / Tiada Maklumat Akaun.

Semakan BKC boleh dibuat dengan langkah berikut:

  1. Sila layari Portal BKC melalui pautan https://bkc.hasil.gov.my.
  2. Klik Log Masuk atau Semakan Status
  3. Masukkan Nombor MyKad
  4. Pengesahan Kata Kunci Keselamatan
  5. Masukkan Kata Laluan
  6. Maklumat yang akan dipaparkan
    • Status Permohonan
    • Amaun Keseluruhan Diterima
    • Maklumat Pembayaran
    • Paparan Borang

Bagaimanakah Cara Kemaskini Maklumat Akaun Bank BKC?

Cara membuat kemaskini adalah seperti berikut:

  1. Buka laman web https://bkc.hasil.gov.my/
  2. Tekan butang Log Masuk
  3. Isikan nombor IC dan kata laluan yang telah didaftarkan
  4. Tekan butang Kemaskini Maklumat Akaun Bank untuk membuat kemaskini maklumat akaun bank anda

Bagaimana Pula Cara Kemaskini Maklumat Wakil BKC

Pengemaskinian maklumat wakil boleh dibuat di Cawangan LHDNM secara janji temu.

  1. Sila ke laman web https://bkc.hasil.gov.my/
  2. Boleh tekan butang Log Masuk
  3. Isikan nombor IC dan kata laluan yang telah didaftarkan
  4. Tekan butang Kemaskini Maklumat Wakil untuk membuat kemaskini maklumat akaun bank anda

Maklumat Lanjut

Sebarang maklumat lanjut:

    • Hubungi talian Hotline Bantuan Khas Kerajaan (BKK) 1-800-88-2747
    • Sila ke Cawangan LHDNM yang berhampiran untuk set semula akaun BKC.

Atau

*Sumber: FAQ BKC

Leave a Comment

Sila Share Dahulu Terima Kasih!

×